Partneroversikt

0

07 Web er en del av 07-Gruppen som representerer et av skandinavias ledende miljøer innenfor integrert kommunikasjon. Våre tjenester strekker seg fra rådgiving, design, informasjonsarkitektur, webutvikling, systemimplementering til drift og support av løsninger samt grafisk produksjon. Sikker tilgangshåndtering og sikre transaksjoner basert på BankID er naturlige komponenter av våre leveranser.

Vi leverer:

  • Skreddersydde løsninger som effektiviserer informasjonsflyt og forretningsprosesser.
  • Portal- og publiseringsløsninger for inter- intra- og ekstranett, herunder også e-handelsløsninger. Vår portalserver Gloria er kjent for sin brukervennlighet, utvidbarhet og fleksibilitet, og kan integreres mot andre standardapplikasjoner. Den inneholder et stort bibliotek av ulike funksjonelle moduler som kan anvendes i sin standard form, eller som kan tilpasses etter behov.
  • Systemer for parallellpublisering fra en og samme kilde til forskjellige medier med automatiserte rutiner for ombrekking og generering av PDF, mulighet for print-on-demand, samt personalisert tilgang til data.
  • Web-to-print løsninger

    07 Web AS er et selskap i 07-Gruppen. Mange av våre kunder er brukere av hele tjenestespekteret som konsernet tilbyr (les mer om dette på våre nettsider ). Kvalitet i våre leveranser skaper høy kundetilfredshet og langvarige relasjoner for samarbeid.

Kontaktinformasjon

 
Daglig leder: Ivar Holm
 
+47 91 80 46 52

A

Acando Norge består av nærmere 100 ansatte fordelt på kontorer i Trondheim og Oslo. Administrerende direktør er Aasmund Frøseth.

Hovedkontoret ligger på Sluppen i Trondheim.  Virksomheten i Trondheim ledes av Snorre Meland som er Teknisk direktør/CTO i Acando Norge. I Trondheim sitter regnskap/økonomi ledet av Odd Magne Heggeseth.

Viseadm. direktør  Sven Ivar Mørch leder Oslokontoret, som ligger i Lille Grensen, sentralt i Oslo sentrum. Vår HR-leder er Nina Haug Eide.

Kontaktinformasjon

www.acando.no

Aasmund Frøseth 
Administrerende direktør  

+47 922 68 548 

aasmund.froseth@acando.no

Antares er et norsk konsulentselskap innen IT som i mer enn 10 år har levert tjenester til større norske private og offentlige virksomheter.


Antares fokuserer på tjenester knyttet til systemutvikling, infratruktur og prosjektledelse/rådgivning. Antares har et særlig fokus på de to områdene MOBILITET og IT-SIKKERHET.

Antares har drevet med lønnsomhet siden starten, og er en solid og konkurransedyktig leverandør. BankID inngår som en naturlig del av våre løsninger innenfor automatisk kredittvurdering av kunder.

Kontaktinformasjon

 

Svein Storjord, 
Daglig leder

+47 23 29 05 50

marked@antares.no

Antares logo

 

AOT GoOnline AS (tidligere Active Online Technology AS) er et programvarehus lokalisert i Rogaland Kunnskapspark, Stavanger. Bedriften er utvikler applikasjoner for publisering, nyhetsbrev, betaling, integrasjon og handel på Internett. Våre produkter markedsføres under vårt eget varemerke GoOnline. Med over 800 brukere av systemet bare i Norge er vi en av markeds mest utbredde system. 

GoOnline oppfattes som et av de mest spennende produktene av våre kunder som består av alt fra SMB bedrifter til offentlig sektor. Produktet setter kunden i stand til å administrere og vedlikeholde sine nettsider, abonnenter og nettbutikk på en enkel måte til særdeles gunstig pris. Vi har siden oppstarten klart å bygge opp et stort nettverk av partnere (forhandlere) og samarbeidspartnere både lokal, nasjonal og globalt. Disse partnerne har en viktig rolle for vårt produkts unike egenskaper og muligheter.

Våre viktigste samarbeidspartnere er i dag: Microsoft Irland Ltd, Kelkoo, Telenor Mobil AS, BBS (Bankenes BetalingsSentral), Netaxept AS, GIS Partner AS, Uni Micro AS, Communicate Norge, Mamut ASA, TradeDoubler AB, BankID Samarbeidet, Worldpay Ltd m.fl. Vi har i dag rundt 60 forhandlere spredt over hele landet. Dette er bedrifter som har kompetanse innenfor så ulike områder som bedriftsrådgivning, reklame, media og grafisk design. 

For mer informasjon besøk www.go-online.no (Norsk) eller www.go-online.co (Engelsk).

Kontaktinformasjon

www.go-online.no

Tore Ellefsen 
Daglig leder 

+47 977 31 500 

tore.ellefsen@go-online.no

GoOnline logo

Avento AS er et konsulentselskap som jobber med rådgivning, publiseringssystem, skreddersøm innen IT, applikasjonsutvikling, driftstjenester m.m. Vår kundeportefølje er spredt over hele Norge og spenner fra mindre lokale næringsdrivende til store internasjonale konsern. Våre medarbeidere har lang erfaring med utvikling av forretningskritiske datasystemer.

Avento AS har som mål å kombinere inngående kunnskap om etablerte og nye teknologier med forretningsforståelse, slik at vi kan skape optimale løsninger for våre kunder. Vi har fokus på tett samarbeid og dialog med våre kunder og partnere, for å sikre leveranser i tråd med behov og krav fra våre oppdragsgivere.

Avento ble BankID-partner 5. september 2011.

Kontaktinfo

www.avento.no

Stian Bang
Daglig leder
+ 47 70 17 60 50
+ 47 90 77 94 00


post@avento.no

B

BEKK Consulting ble BankID-partner i 2005. BEKK er et norsk management og IT-konsulentselskap. Halvparten av Norges 20 største bedrifter samt en rekke offentlige virksomheter inngår i BEKKs kundeportefølje.

BEKK leverer et bredt spekter av tjenester, med hovedvekt på:

  • Management consulting
  • Systemimplementering
  • CRM
  • Portalløsninger
  • Applikasjonsforvaltning

Høy kundetilfredshet har gitt vedvarende stor etterspørsel etter BEKKs tjenester, og selskapets økonomi og soliditet er i bransjens toppsjikt. BEKK jobber primært som langsiktig samarbeidspartner for sine kunder. Over 80 prosent av omsetningen kommer fra kunder som har samarbeidet med BEKK i flere år.

Kontaktinformasjon

www.bekk.no

Frithjof Frederiksen
salgs- og markedsdirektør

+47 982 19 343

frithjof.frederiksen@bekk.no

Bekk Consulting 

C

Conduct er et ledende norsk tjenesteselskap innen Open Source Systemutvikling, Sikkerhet og Business Intelligence. Siden starten i 2001 har vi bistått bedrifter i bruk av åpne, standardiserte plattformer og teknologi for virksomhetskritiske funksjoner.


Sikkerhet i Conduct bidrar med rådgivning, arkitektur og systemutvikling innenfor Identity and Access Management (IAM), Single-Sign On og Identitesthåndtering (IDM). Conduct er spesialist på de ID'er som brukes i Norge (BankID, ID-porten og FEIDE).


Conduct har levert bistand til blant anet Sparebank1, AltInn, ID-porten og FEIDE og har opparbeidet seg solid erfaring med BankID autentisering og tilgangskontroll.  

Kontaktinformasjon

www.conduct.no

Stian Hokke, Salgssjef, tlf: 4000 54 28,

e-post: stian.hokke@conduct.no

CSC ble grunnlagt allerede i 1959. Med mer enn 50 års erfaring og 93.000 ansatte, er selskapet i dag en av verdens ledende leverandører av IT-tjenester. Vi leverer alle typer IT-tjenester, fra rådgivning og systemutvikling til IT-drift og outsourcing. Financial Services er CSCs største kommersielle markedssegment. Dette gjør CSC til et av verdens ledende selskaper innen leveranser av tjenester og programvare til bank-, finans og forsikrinsgbransjen.

CSCs globale kundeliste inkluderer:

• Ca. 5.500 kunder innen bank, finans og forsikring

• To tredjedeler av verdens 50 største forsikringsselskaper

• En tredjedel av verdens 50 største banker CSC har over 10.000 ansatte som arbeider mot Financial Services.

Tjenestene omfatter rådgivning, systemintegrasjon, applikasjonsutvikling og forvaltning, IT-drift, samt Business Process Outsourcing. CSC i Norge er en norsk IT-leverandør med sterk nordisk og internasjonal forankring.

I Norge har CSC omlag 350 medarbeidere fordelt på kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim.

Kontaktinformasjon:

www.csc.com/no

Kommunikasjon- og Markedssjef:

Kim Mugaas
+47 48 08 66 40

mugaas@csc.com

D

Deepmind er et norsk IT-konsulentselskap som leverer web- og mobilløsninger.
Vi har lang erfaring fra lokale, så vel som store nasjonale og internasjonale prosjekter. Alle våre medarbeidere er seniorer på sitt felt, og har et tydelig fokus på fremtidsrettet teknologi.

Deepmind er sertifisert Microsoft Partner, Microsoft Small Business Specialist, EPiServer Associated Partner og Microsoft Cloud Accelerate Partner.

Vi har fokus på nære og langsiktige relasjoner med våre kunder, og for å oppnå dette stiller vi høye krav til oss selv.

Dette innebærer grundige prosesser, etablerte leveransemetoder og fleksible samarbeidsløsninger for våre kunder. Som kunde vil du vil alltid oppleve oss som ærlige, løsningsorienterte, faglig dyktige og kreative.

Kontaktinformasjon:

www.deepmind.no  

Øyvind Mjølund, daglig leder 

+47 915 76 746
om@deepmind.no

deepmind

DIBS tilbyr betalingsløsninger til store og små forretninger innen e-handel, postordre og POS. Med over 13.500 kunder, er DIBS Skandinavias desidert største leverandør av online betalingsløsninger. Et samarbeid med DIBS sikrer at du som kunde kan tilby en rekke forskjellige betalingsformer, og DIBS samarbeider med så og si alle kortselskap og banker i Skandinavia.

DIBS er en leverandør som setter kundeservice høyt og som vil være med på å skape din suksess.

DIBS Payment Services ble børsnotert 18. juni 2007.

Les mer om DIBS her.

Kontaktinformasjon

Gustaf Holm
Partneransvarlig

Tlf. + 47 21 55 44 44

Mob. + 47 406 28 604

gustaf.holm@dibs.no

Digitroll utvikler nettløsninger for bedrifter og organisasjoner.Vi utvikler webstratgier og er rådgiver for våre kunder på tekst og innhold.

Med hundrevis av aktive kunder er Digitroll en av de mest erfarne aktørene i Norge på publiseringsverktøy, intranettløsninger,ehandel og BankID. Vi er også en av ytterst få webleverandører som kan kalle seg et webbyrå.

Digitroll er et webbyrå som er godt lastet med teknisk kompetanse. Gjennom å servere kunden smarte publiseringsverktøy og avanserte nettbutikker ønsker vi å bistå kunden i å ta seg godt ut på nettet. Vår misjon er å få din nettside til å fremstå best mulig. Nettsiden din skal fungere - den skal nå og treffe mottakeren din; publikummet, klienten eller kunden din. Den skal være et ansikt utad, og den skal selge.

Vår webbyrå satsing de siste årene gjør Digitroll til en meget god rådgiver til bedrifter som ønsker en forankret strategi på sin websatsing.

Digitroll er også Microsoft Gullpartner.

Digitroll og BankID
Digitroll var en av de første i landet til å levere webapplikasjoner med BankID. Studentsamskipnader fra Tromsø til Oslo har i flere år brukt BankID til å signere tusenvis av husleiekontrakter i en webløsning utviklet av Digitroll - www.bankid.no/index.db2?id=4104.

Digitroll og morgendagen
Digitroll har solid økonomi og er for 5. året på rad trippel A ratet hos D&B.

Digitroll og referanser
Våre publiseringsverktøy har mange referanser. Våre nettbutikker har mange referanser. Vi har kunder som Jebsens Management, Bademiljø, Norgesgruppen, Sharifs Dekksenter, Sunkost, Grieg Seafood, Festspillene i Bergen, Godt Brød, Bergen Filharmoniske Orkester, Euronics med mange flere på vår lange kundeliste.

Kontaktinformasjon

www.digitroll.no/

Patrick Dahl
Daglig leder 

+47 55 27 30 40
+47 975 99 994

patrick@digitroll.no

Digitroll

DMS Norge inngikk partneravtale 12. mai 2009.

DMS Norge tilbyr softwareprogrammet DMS Solutions for treningssentre og fritidssentre. DMS Solutions er et komplett driftssystem som lar deg fokusere på kjernevirksomheten i ditt senter, og gir deg muligheten til å gi optimal kundeoppfølging.

DMS Norge ønsker å tilby en online betalings- og signeringsløsning som er sikker, og oppleves som en trygg tjeneste for kundene som bruker tjenesten. GymClub Oslo vil være vår første kunden som tar i bruk løsningen.

Kontaktinformasjon

E

Eltele AS har en betydelig kundeportefølje innenfor privat og offentlig sektor hvor vi tilbyr et bredt spekter av IT-tjenester, driftsløsninger, bredbåndsrelaterte tjenester, rådgiving og IT-strategi.

Kontaktinformasjon

Web: www.eltele.no

Telefon: 400 16 300

E-post: salg@eltele.no

Encap utvikler produkter og løsninger som utnytter mobiltelefon til sikker brukerautentisering.

Encap produkter er egnet for bedrifter og tjenesteleverandører som har behov for sikker autentisering av egne ansatte og kunder over åpne nett.

Encap holder til på IT Fornebu, Oslo.

Kontaktinformasjon

Knut Alnæs
Daglig leder

+47 22 95 84 72
+47 975 39 307

mail@encap.no

ENCAP 

EVRY har vært en aktiv BankID-samarbeidspartner siden 2003.

Om EVRY
EVRY er et av de ledende IT-selskapene i Norden. Vår ambisjon er å gi mening og liv til informasjon gjennom ideer, teknologi og løsninger som skaper verdier for våre kunder og nytte for samfunnet vi lever i. EVRY kombinerer omfattende bransjekunnskap med en kundenær tilnærming. Vi kombinerer det store foretakets muskler med lokal tilstedeværelse for å hjelpe våre kunder med å realisere sitt fulle IT-potensiale.

EVRY og BankID
EVRY leverer autentiseringsløsninger hvor BankID eller BankID på mobil er alternative autentiseringsmetoder. EVRY kan bistå brukersteder som ønsker å tilby kunder BankID eller BankID på mobil som autentiseringsmetode i sine løsninger, eksempelvis i forbindelse med pålogging i nettbank, handel på nett (3D secure), eller i annen kanal hvor tjenester tilbys.

EVRY tilbyr også løsninger for utstedelse og administrasjon av BankID og BankID på mobil.

Med BankID kan man elektronisk signere avtaler, dokumenter, kontrakter og lignende. Denne signaturen er med noen få unntak like juridisk bindende som en avtale signert med penn. EVRY har løsninger for elektronisk signering av dokumenter med BankID.

Tjenesten er integrert med EVRY sine løsninger og kan lett integreres med andre systemer. Sammen med dokumenthåndtering og online arkivfunksjoner skaper våre produkter en fleksibel tjeneste for elektronisk signering.

Kontaktinformasjon

www.evry.com

Karstein Eikås
Avdelingsleder Security Solutions - Electronic ID

+ 47 979 82 978
karstein.eikas@evry.com


Tor Harald Lothe
Avdelingsleder og sjefkonsulent
Nasjonalt Center of Excellence for Identity & Access Management
EVRY Consulting

+ 47 907 48 078
tor.harald.lothe@evry.com

EVRY

F

Fosen er et fyrtårn når det gjelder utvikling av nettbaserte tjenester.

 

Skranken i stua

Via kommunenes hjemmesider skal innbyggerne og næringslivet kunne nå et stort register av offentlig informasjon. -Om du er ute etter å søke etter barnehageplass, har spørsmål til trygdeetaten eller lurer på noe konkret når det gjelder Norges Lover, så blir Fosenportalen også portalen for dette, forklarer Regionrådets Jorunn Grøtting Hansen.
 

All informasjon er tilrettelagt etter den såkallte LivsIT-metoden som er en arkitektur og teknologi som gjør det mulig å presantere all offentlig informasjon etter tema og livssituasjoner, og ikke etter hvem i forvaltningen som er informasjonseier. All offentlig informasjon blir på denne måten tilgjengelig gjennom kommunens egne hjemmesider. Dette forenkler innbyggerens tilgang til offentlig informasjon, sier Grøtting Hansen.

 

Skjema

Fosen regionråd har som en del av prosjektet inngått samarbeidsavtale med MORE AS for å ta i bruk deres unike skjemaverktøy Nettforvaltning. Elektroniske skjema i tradisjonell forstand hører fortiden til. I Nettforvaltning blir innbyggerne veiledet av interaktive veivisere som til slutt resulterer i et ferdig utfyllt skjema. Skjemaet kan signeres med BankID og dataene kan integreres i kommunens egne fag-systemer. Innføringen av BankID på Fosen skjer i et samarbeid med Terra-Gruppen  og SpareBank 1.
  
Kartdatabase

Innbyggerene i Fosen vil kunne få løst en rekke oppgaver som du nå må på kommunale kontorer for å få gjort. Den nye kartdatabasen for Fosen vil være ett viktig ledd. Skal du bygge på boligen din, føre opp en garasje og lignende, så vil du der enkelt kunne ta ut nødvendige tegninger.

-Poenget er at du via Internett skal få tatt ut og levert søknader og skjemaer fra din egen PC 24 timer i døgnet, forklarer

Jorunn Grøtting Hansen.

Kontaktinformasjon

www.fosen.net

Jorunn Grøtting Hansen
kontorleder

+ 47 72 53 15 10

fosen.regionraad@fosen.net

Funn IT AS er et uavhengig IT selskap, som tilbyr sentraliserte driftsløsninger til kunder i privat og offentlig virksomhet. Selskapet tilbyr også tjenester innen utvikling av programvare, og har det største frittstående konsulentmiljøet innen systemutvikling i Nord-Norge.

Funn IT ble etablert i 1989, og har de seneste årene hatt en sterk vekst i aktivitet og økonomi, og har ved utgangen av 2010 64 ansatte. Selskapets hovedkontor ligger i Narvik, med virksomheter i Bodø, Harstad og Finnsnes. Funn IT ivaretar forretningskritiske løsninger for en rekke store og nasjonale kunder. 

Kontaktinformasjon

Eyvind Hanssen
Daglig leder

Mobil: +47 917 85 190
www.funnit.no

I

InBusiness AS er et av Norges eldste og mest erfarne web-byrå, etablert i 1996. Hovedkontor i Stavanger, med avdelingskontor i Tønsberg og Oslo.

Våre produkter har vært i markedet i lang tid. For deg som kunde betyr det at våre produkter fungerer, de er utviklet over mange år - i samarbeid med de som kjenner behovene best, nemlig våre kunder. For mer informasjon, se gjerne www.inbusiness.no

Prismessig er vi også svært konkurransedyktige. Vi har selv utviklet alle våre løsninger fra bunn av, og vi må derfor ikke betale dyre lisenser og lignende til andre firma. Løsningene er også modulbasert, du kjøper kun det du behøver.

Vårt hovedprodukt er i-tools CMS. Det er en av de meste leverte publiseringsløsningene i Norge. Løsningen er brukervennlig, utprøvd og rimelig. Det kan over 600 fornøyde i-tools kunder bekrefte! I tillegg har vi flere skreddersydde bransjeløsninger som er i stadig utvikling, samt en nettbasert CRM pakke.

Deal.no er en kunde som bruker i-tools CMS og BankID. I samarbeid med Allianse har vi benyttet BankID for å få Deal til å kunne inngå forpliktende underskrifter ved transaksjoner i sin nettbutikk. Ved hjelp av BankID kan kundene i dag signere avbetalingskontrakten direkte på nettsidene og slipper dermed det påfølgende papirarbeidet. Deal er foreløpig den første nettbutikken i Norge som har tatt BankID signering i bruk. Se gjerne www.deal.no

Vi benytter også BankID i et produkt vi utvikler i samarbeid med SpareBank1 SR-Bank. Mer informasjon om dette vil komme.

BankID er spennende fordi en samlet banknæring, med hele den norske befolkning som kundegrunnlag, står bak BankID. Vi ser store muligheter for spennende bruk av BankID for nye og nåværende kunder. Vi gleder oss når storparten av Norges befolkning har BankID ved siden av PCèn. Dette blir spennende.

Kontaktinformasjon

www.inbusiness.no

Alf Hinna
daglig leder

+47 51 88 44 09

alf@inbusiness.no

InBusiness

 

Invenia AS er et uavhengig konsulentselskap som tilbyr utvikling av distribuerte programvareløsninger for kunder i privat og offentlig virksomhet.

Selskapet har siden etableringen i 1990 kontinuerlig utviklet seg i takt med rådende trender og teknologier, og er i dag de største utviklingsmiljøet på sitt område i Nord-Norge med over 20 ansatte. 

Invenia har hovedkontor i Tromsø, men har kunder i hele Norge med vekt på Nord-Norge og Oslo der bank/finans, kraft og reiseliv utgjøre viktige bransjer.  

Bedriften benytter moderne utviklingsmetodikk (RUP og MSF) og utvikler løsninger på ledende teknologi basert på J2EE og .NET.  

Invenia er BEA-, Oracle- og Microsoft-partner. Satsingen som BankID-partner er et naturlig steg i retningen av å tilby våre kunder gode løsninger på dette området.

Kontaktinformasjon

www.invenia.no 

Svein A. Martinsen
Utviklingssjef

+47 982 90 802

Svein.Martinsen@Invenia.no

invenia

IT NOR A/S har 27.11.09 inngått avtale om BankID Partnerprogram.

IT Polaris er et konsulentselskap og programvarehus. Vi leverer hele eller deler av verdikjeden som strekker seg fra råvarer til varer/tjenester levert til kunden, samt vedlikehold. 

IT Polaris A/S er kun et år gammelt og utvikler ERP/CRM-systemer med tradisjonelle datamaskiner som klienter og i tillegg mobiltelefon. Med mobiltelefonen som klient til ERP/CRM-systemet gjør det våre produkter helt unike.

 

BankID er et valgfritt tilleggsprodukt til våre produkter, men kan leveres til følgende programvaremoduler:

  • Sikker innlogging (BankID autentisering)
  • Signering av dokumentasjon (signering ved hjelp av BankID)
  • Betaling av tjenester og produkter (betaling ved hjelp av BankID)
  • Web-portaler, slik at dine kunder kan logge seg på sine sider for å hente produktdata og annen dokumentasjon (som tegninger og FDV-dokumentasjon).

 

BankID for sikker innlogging via internett eller mobiltelefonen

Vi leverer ASP-tjenester (der vi tar oss av drift /vedlikehold av programvaremodulene for ERP/CRM)  og applikasjonene levert hos kunden. Ved innlogging fra internett er det behov for en VPN-løsning. Vi kan levere BankID for å kunne autentisere brukeren, og SSL/openvpn gi en sikker forbindelse. 

Når arbeidsordre hentes fra din server gjennom løsningen til mobiltelefonen, garanterer BankID for at rett person henter data.

 

BankID for signering av dokumentasjon

Ved innføring av våre systemer erstattes signatur med penn og papir med elektronisk signatur ved hjelp av BankID. 

Det er spesielt kombinasjonen av bluetooth-strekkodeleser og mobiltelefon gjør at signering av lagerplukking, signering av vedlikeholdsoppdrag og signering i forbindelse med andre tjenester der mobiltelefonen benyttes i forbindelse med ERP.

 

BankID for sikker betaling

Våre nettbutikker gir støtte for en rekke kredittkortportaler. Våre nettbutikker tilbyr også betaling via BankID via brikke og BankID via mobil.

For mobile nettbutikkene (automater, ambulerende tjenester etc) tilbyr vi betaling via BankID for mobil.

 

BankID for tilvisning, attestering og betaling

For våre portaler tilbyr vi et enkelt system (via en jsr-168 portlet) for tilvisning, attestering og betaling. I denne løsningen benytter vi BankID for autentisering, signering og betaling. Denne portlet kan også selges separat.

Kontaktinformasjon

www.itpolaris.no

Torstein Hegbom
Daglig leder

Telefon +47 95832697

Itera er vel etablert som BankID-partner. Vi brukes som rådgivere og har implementert BankID i hos mange finanskonsern og offentlige virksomheter i Norge. Vårt fokus er  å sikre en god teknisk implementering av BankID og, ikke minst, sikre at BankID gir den ønskede forretningsmessige gevinsten.

Itera er en ledende leverandør av innovative løsninger som knytter teknologi til mennesker, prosesser og tjenester. Ved å tilby IT-rådgivning, systemutvikling og applikasjonsforvaltning av IT-løsninger gir vi kundene våre mulighet til å drive innovasjon, forbedre sine produkter og tjenester, yte bedre service overfor sine kunder og realisere sine forretningsmål.

Gjennom våre leveranser til Norges største organisasjoner, har vi dokumentert vår evne til å levere komplekse løsninger til krevende kunder. Vi også fått bekreftet at vi samtidig har klart å overføre sentral kompetanse og erfaring til våre kunder. Itera Consulting opptrer som en uavhengig partner men innehar kompetansepartnerskap med selskaper som Microsoft, IBM og Oracle.

Med utgangspunkt i våre leveranser har vi strukturert vår kunnskap i en rekke konsepter og rammeverk som vi kan trekke med oss inn i tjenesteleveranser.  Dette har naturlig nok blitt formet av våre hovedfokusområder;

·         Digital forretningsutvikling

·         Strategisk IT-rådgiving

·         Prosjekt og løsningsleveranser

·         Business Intelligence

·         Systemutvikling

·         Nearshoring

Itera er din partner for å implementering og forretningsmessig utnyttelse av BankID.

Kontaktinformasjon

Kontaktperson:
Andreas Homme
Sales Manager
Telefon: +47 934 48 131
E-post: andreas.homme@itera.no 

Postadresse:
Postboks 3977 Ullevål Stadion
0806 Oslo

Besøksadresse:
Sognsveien 77 A-B

www.itera.no

Itum har 09.06.05 inngått avtale om BankID Partnerprogram.

Kontaktinformasjon

IVH Solutions is a company dedicated to empower your business with cutting-edge technology.

We design innovative products and solutions to improve user confidence in the electronic infrastructure, increase service efficiency and build new delivery channels. Our core strengths are in online security, online banking services, integration products and solutions.

We are a joint venture between Venture Horizon Group and Integrico AB. The UAE-based Venture Horizon Group has interests in real estate, interior design, trading and IT. Integrico AB is a Scandinavian IT solutions provider working with the leading banks in Sweden and Norway.

Since our launch in 2008, we have successfully delivered IT solutions to clients in the Middle East and Europe and are expanding our services across the world at a rapid pace.

Kontaktinformasjon

www.ivhsolutions.com

Sherry Warsi
CEO

Office #601, Indigo Tower,
Jumeirah Lake Towers, Dubai.
PO Box 2061

Tel: +971-4- 447 0566 (Dubai)
Fax: +971-4- 447 0567 (Dubai)
+46-8-580 100 60 (Stockholm)

info@ivhsolutions.com

K

Kantega er et av Norges ledende konsulentmiljøer innen PKI, og en naturlig samarbeidspartner for virksomheter som skal ta i bruk BankID - bankenes digitale sertifikat. Kantega tilbyr løsninger som bruker digitale sertifikater for tilgangskontroll til lukkede web-områder, og til signering av transaksjoner og søknader.

Vi er partner med BankID fordi BankID er en av de viktigste infrastruktursatsningene innenfor IT-Norge på lang tid. I løpet av 1-2 år vil en stor del av den voksne, norske befolkningen ha et BankID-sertifikat som kan brukes i en lang rekke sammenhenger, og slett ikke bare innenfor banknæringen. Kantega ønsker å være med på å utvikle brukersteder som tar i bruk BankID på nye og innovative måter, og som gir fordeler både for bruker og brukersted.  

Med bruk av elektronisk signatur vil det bli mulig å inngå forpliktende samhandel på nettet på en helt annen måte enn tidligere. Dette åpner både for kostnadsbesparelser i den interne saksbehandlingen, mer fleksible tjenester til kunden, og helt nye tjenester som ingen har tenkt på tidligere. 

Kantega bidrar i arbeidet med å implementerer BankID for en av bankene som inngår i BankID Samarbeidet. Gjennom dette arbeidet bygger vi opp omfattende kunnskap om BankID, både hvordan BankID implementeres i en virksomhet, men også hvilke forretningsmessige muligheter som ligger i BankID-teknologien. 

Vi har jobbet med BankID siden 2001. Erfaringene vi har gjort oss, er produktifisert i Kantega Secure Identity. Kantega Secure Identity støtter innlogging med BankID og andre PKI-løsninger, og kan svært enkelt installeres på et eksisterende nettsted. 

Kantega kan bistå alle som ønsker å ta i bruk BankID innenfor følgende områder:

 

  • Hvilke muligheter ligger det i BankID for virksomheten?
  • Hvilke elementer i BankID bør virksomheten ta i bruk?
  • Hvordan implementere BankID i virksomhetens eksisterende løsninger?
  • Hvordan implementere løsninger og rutiner i virksomheten for bestilling av BankID?
  • Hvordan implementere løsninger og rutiner for kundeservice knyttet til BankID?
  • Hvordan integrere andre tjenester, for eksempel fra partnere eller offentlige instanser, inn i en BankID-portal?
  • Hvordan integrere elektronisk signerte dokumenter inn i eksisterende arbeidsflyt i virksomheten?
  • Hvordan sikre at usability og ergonomi blir riktig i løsningen 

Kontaktinformasjon

www.kantega.no
Marit Collin
Salgs- og markedsdirektør
93060424
Marit.collin@kantega.no

Kantega

Knowit, tidligere Reaktor Consulting, har i over 10 år levert skreddersydde utviklingsprosjekt til bank-/ finanssektoren.

22. april 2005 inngikk Reaktor Consulting avtale om BankID Partnerprogram. Reaktor Consulting er en del av Reaktor AS, som tilbyr tjenester som spenner over utvikling og drift av løsninger, CRM, portalløsninger, merkevarebygging og markedskommunikasjon. BankID passer naturlig inn i Reaktor Consultings satsing på utvikling og rådgivning av høyvolum internettportaler.

I tillegg til bank- og finansbransjen har Reaktor Consulting levert løsninger til nasjonalt ledende bedrifter innen reiseliv, handel og industri, telecom og havbruk. Forretningsforståelse, bransjekompetanse og kontinuerlig teknologisk utvikling har bidratt til fornøyde kunder og gode økonomiske resultater siden starten i 1995.

Kontaktinformasjon

www.knowit.no

Håvard Gundersen,
Forretningsutvikler

+47 55 33 39 05
+47 930 31 740

havard.gundersen@knowit.no

 

L

Fellesnevneren for alt vi holder på med i Laboremus er håndering av informasjon. Om det er snakk om håndtering av intern informasjonsflyt, publisering av informasjon på web eller på trykk, automatiserte førtrykksprosesser eller deling av informasjon på tvers av plattformer, så har Laboremus verktøyene for deg.

Vår oppgave er å bistå våre kunder med å få publisert eller håndtert sitt innhold og sine prosesser på en enkel og ryddig måte – støttet opp av kraftige verktøy som har blitt utviklet spesiellt til formålet her på huset. 

Produktene

Gjennom årene har vi utviklet våre produkter til å bli svært etterspurte i markedet. Vi har Novus™; en avansert publiseringsløsning for informasjonstunge bedrifter. I tillegg har vi Construo™; et applikasjonsrammeverk som forenkler saksbehandlingsprosesser, og som er i utstrakt bruk hos flere finansinstitusjoner. Dessuten har vi LaboStyles™ og LaboSchema™; et stilsett for Word, som nærmest har blitt en de facto standard for stilsetting av bøker her til lands.

Tjenestene

Våre tjenester omfatter det meste av det som har med informasjonshåndtering å gjøre. Våre grafiske avdelinger tilbyr design og førtrykk av bøker og markedsmateriell. Vår programmeringsavdeling tilbyr ulike utviklingstjenester innenfor webapplikasjoner, i tillegg til alle mulige former for konverteringstjenester for forlagsbransjen. Det er et fortrinn at vi kan tilby alle disse tjenestene i ett og samme selskap – miljøet er bredt og inspirerende, og krysningen av kunnskap som normalt sett ikke sitter så tett sammen fører til unike løsninger, noe som kommer kundene våre til gode.

Segmentene

I dag arbeider vi i innenfor tre segmenter – webløsninger, finansapplikasjoner og forlagsløsniger. Alle våre produkter og tjenester er etterspurte og aktuelle i alle de tre segmentene. Byråer og bedrifter benytter seg av Novus™ som webpubliseringsløsning. Construo™ har etter hvert blitt et utbredt system i finansnæringen for både å kommunisere internt og eksternt samt tilby sikre og brukervennelige tilgang på informasjon. Forlagene etterspør først og fremst våre grafiske tjenester og LaboStyles™. Og byråene er våre partnere i hovedsak på Novus™.

Samarbeidsverdiene

Vi er svært stolte av i fellesskap å ha definert fem begreper som tilsammen utgjør våre samarbeidsverdier. Ved å definere disse verdiene har vi utarbeidet en intern standard for hvordan vi som ansatte i Laboremus ønsker å fremstå i møte med kolleger, kunder og samarbeidspartnere. De fem samarbeidsverdiene er engasjement, inkludering, positivitet, ydmykhet og åpenhet. Her er det ingen rangering; de er alle like viktige for oss!

Nåsituasjonen

Vi har i dag blitt et selskap med 35 ansatte. De 17 årene vi har holdt på, har vi alltid levert positive resultater. Dette skyldes først og fremst at vi alltid har hatt fornøyde kunder. Men det skyldes også en effektiv organisasjon med gode rutiner, samt nøkternhet og fokus på kostnadskontroll. De siste 10 årene har vi vært rangert med trippel A hos Dun & Bradstreet. Vi tror alt dette er medvirkende årsaker til at vi har våre kunders tillit.

Kontaktinfo

Laboremus Oslo AS 
St. Olavs g. 12
0165 Oslo 

Tlf. +47 22 98 98 98
post_los@laboremus.no 

http://www.laboremus.no/Om-Laboremus/Kontakt-oss

M

    mCASH begynte i 2006 som en enkel idé om å kunne gjøre kjappe og trygge betalinger til hvem som helst, hvor som helst fra mobilen.
    I dag er vi ledende i en pågående revolusjon innenfor betaling og mobiltelefonen er i sentrum.  Vi har bygget en unik infrastruktur som kobler banker, brukersteder og personer sammen. mCASH har introdusert sanntidsbetalinger og er ledende på verdiøkning av finansielle transaksjoner i Norge.


mCASH har konsesjon som betalingsforetak og e-pengeforetak fra Finanstilsynet i tråd med betalingstjenestedirektivet (PSD, 2007/64/EC).
 mCASH® er et registrert merkevare tilhørende mCASH Norge AS. Copyright 2006 - 2014 © mCASH Norge AS, alle rettigheter forbeholdes.

Kontaktinformasjon: 

Daniel R. Döderlein

Founder & CEO - mCASH Norge AS

Mobile: +47 900 17 777

http://mCA.SH

M

Mamut (OSE “MAMUT”) ble etablert i 1994 og er en ledende leverandør av administrative programvareløsninger til små og mellomstore virksomheter i Europa.

Mamut tilbyr komplette og brukervennlige løsninger til markedets beste forhold mellom pris og ytelse med integrerte løsninger for økonomistyring/regnskap, salgsstøtte, kunde- og kontaktoppfølging (CRM), innkjøp/logistikk, lønn/personal, prosjektstyring og e-handel.

Mer enn 100.000 brukere i Europa forenkler hverdagen med løsninger fra Mamut. 

Ytterligere informasjon om Mamut og selskapets produkter finnes på www.mamut.no

Kontaktinformasjon

www.mamut.com


Yngve Kirkeby,
Partner Alliance Manager

 +47 90 75 39 30

yngvek@mamut.com 

Mamut

Marcello er et teknologi- og kompetanseorientert selskap som leverer tjenester innen prosjektledelse, systemutvikling, nettverk, kommunikasjon og drift.
Vår utviklingsavdeling jobber hovedsaklig med prosjekter i Norden innenfor bank/finans, telekom samt pensjon og livsforsikring.

Marcello, etablert i 2001, består nå av 70 ansatte og har hovedkontor i Nydalen i Oslo.

Kontaktinformasjon

Peter Magnus Prestesæter

Chief technology officer

e-post: pmp@marcello.no

Mobil: +47 452 99 016

marcello

Miles er etablert som BankID Partner.

 

Miles er et IT-konsulentselskap med kontorer i Bergen og Oslo. Selskapet leverer tjenester innenfor systemutvikling, testledelse og IT-prosjektledelse. De fleste av tjenestene leveres til bransjene bank/finans, forsikring, telecom og energi. I tillegg har selskapet innovative kunder innenfor offentlig virksomhet, som eksempelvis finansportalen.no. Konsulentene i Miles kjennetegnes gjennom en kombinasjon av sterk faglig og sosial kompetanse. Miles kan levere timebaserte tjenester eller påta seg hele eller deler av prosjekter.

Miles har lang erfaring med BankID. Flere av Miles konsulenter var involvert i utviklingen av BankID fra oppstarten. Den senere tid har selskapet utviklet en BankID modul til Suns OpenSSO. Denne modulen vil inngå i Altinn2-løsningen.

Kontaktinformasjon

www.miles.no

Tom Georg Olsen 
Daglig leder

+47 909 65 050

tgo@miles.no

miles

More Software Solutions AS er et norsk programvarehus som leverer forretningskritiske løsninger for håndtering av elektroniske tjenester, prosess og saksbehandling. Hele prosessen, fra å definere elektroniske tjenester, publisere dem på web eller for andre kanaler som mobil og papir, samle inn data, behandle datasett og rapportere resultatene, gjøres i brukerens nettleser. Man trenger ingen programmeringskunnskaper for å bruke verktøyene. I tillegg til programvare tilbyr More kurs, konsulenttjenester, brukerstøtte og teknisk støtte i tilknytning til løsningene.
 
Mores løsning for design og håndtering av elektroniske skjematjenester heter Compose Forms. Løsningen støtter bruk av BankID til elektronisk signering av skjema.
More inngikk Avtale om BankID Partnerprogram mai 2005.

Kontaktinformasjon

N

Med et kompetansemiljø bestående av over 60 medarbeidere, representerer Tillitstjenester i Nets et av Europas ledende miljøer innenfor løsninger basert på elektronisk ID. Som BankID partner leverer Nets standardiserte løsninger som sikrer din virksomhet enkel og trygg bruk av BankID.

Komplett implementering av BankID

Ved å benytte standardiserte tekniske løsninger utviklet i henhold til bankenes krav, reduserer virksomheter omfanget ved tilrettelegging til BankID. Virksomheter kan fokusere på egne forretningsprosesser, mens de er trygge på at teknologien ivaretas av en trygg og langsiktig leverandør.

Sikker drift og vedlikehold over tid

For de fleste som tar i bruk BankID, vil dette inngå som en kritisk del av virksomhetens forretningsprosesser. Nets har lang erfaring med utvikling og drift av systemer med ekstreme krav til service og oppetid, og dette er en naturlig del av alle våre tjenester også innenfor elektronisk ID.

Konkurransedyktige betingelser

Nets er konkurransedyktig på teknisk tilrettelegging av BankID, og oppnår dette gjennom stordrift, standardiserte tjenester og høy driftskvalitet.

Ta kontakt med oss for å diskutere muligheter.

Kontaktinformasjon

Technology Nexus works internationally with information security and is one of the leading providers of digital identity solutions on the Nordic market with customers such as BBS, Nordea, Swedbank, Handelsbanken, Finansiell ID-Teknik (BankID Sweden), PBS, Elisa and Skagenfondene. Our expertise and experience provides us with great understanding of the demands on organisations today.

Nexus products are a vital part of the Swedish BankID infrastructure, and it is a natural step for us to also initiate a partnership with BankID in Norway, the most significant Norwegian e-ID infrastructure. We will contribute to the partnership by offering businesses in Norway access to both Norwegian and Swedish e-IDs in one single solution.

 

Nexus originates from the Nexus Messaging division going back to 1984 and has some 60 employees and offices in Sweden, France, Germany and United Kingdom. Nexus is listed on the NASDAQ OMX Nordics Small Cap list. We have customers throughout Europe as well as in South-East Asia and Africa.

Kontaktinformasjon

Norsk Eiendomsinformasjon as (NE) ble etablert i 1987 og er et IT-selskap med særskilt kompetanse innenfor eiendomsinformasjon. Vi utvikler tjenester og løsninger til kunder innen bank, finans, inkasso, eiendomsmegling, bygg og anlegg.

NE tilbyr i dag følgende produkter/merkevarer:

• Eiendomsregisteret – EDR

• Infoland – www.infoland.no

• eTinglysing - www.etinglysing.no 

eTinglysing.no er en løsning for banker og eiendomsmeglere som sender inn elektroniske dokumenter til tinglysingen. eTinglysing.no benytter BankID for elektronisk signering av dokumenter som oversendes til tinglysingen.

NE er i tillegg IT-leverandøren til Statens kartverk for utvikling og drift av alle løsninger som benyttes i forbindelse med tinglysing i fast eiendom og borettsandeler.

NE har 71 ansatte med kontorer i Oslo og Bergen. NE omsatte i 2011 for ca 276 millioner kroner. NE eies av Nærings- og Handelsdepartementet.

Kontaktinfo:

Avtale inngått juli 2009. Mer informasjon om NSA kommer.

Kontaktinformasjon

O

P

PayEx er en forkortelse for Experts in Payments. Det er nettopp det hele selskapet er - eksperter på betalinger. Siden 1972 har PayEx sørget for at nordiske selskaper kan fokusere på sin kjernevirksomhet gjennom å tilby outsourcing av betalingsprosesser. I 2008 prosesserte vi transaksjoner for mer enn 8000 brukersteder i Norden.


Med omlag 700 ansatte har PayEx gruppen kapasitet til å håndtere store og komplekse kunder og gjennom særskilt fokus på håndtering av administrative prosesser kan vi tilby gode og skalerbare løsninger med lave kostnader.

PayEx Solutions AS har sitt hovedkontor i Oslo med avdelinger i Stockholm, Gøteborg, Visby og København.

 

PayEx og BankID

PayEx Solutions er en innovativ leverandør med et bredt spekter av løsninger for betalinger for Internett- mobil- og varehandelen. Vi har integrert BankID i PayEx Betalingsportal og kan tilby følgende tjenester basert på dette:

 

  • Sikrere netthandel med Visa og MasterCard sin 3D Secure løsning med BankID
  • Netthandel med BankAxess
  • Inngåelse av avbetalings- og finansieringsavtaler med BankID signatur

 

PayEx er eksperter på betalinger. Mellom bedrifter. Mellom mennesker. Mellom mennesker og bedrifter.

Kontaktinformasjon

www.payex.no

Christian Schjøtt
Markedskonsulent

+47 22 03 63 29

christian.schjott@payex.com

payex

Promon er et norsk selskap som utvikler Promon Shield, applikasjonsbasert sikkerhetsteknologi for en tryggere internettopplevelse.
Basert på egen patentert teknologi utvikler Promon proaktive løsninger som bekytter mot både kjente og ukjente angrep, fra typisk Trojanere og Spyware.”Man-in-the-app”-angrep er en alvorlig trussel knyttet til disse typer malware.
I motsetning til tradisjonelle sikkerhetsløsninger som antivirus behøver ikke Promon Shield å kjenne trusselen da den ikke baserer seg på bruk av signaturer, men proaktiv beskyttelse basert på kunnskap om hvordan applikasjonen/appen skal opptre og kommunisere. Promon Shield oppdager og stopper angrep før de kan gjøre skade.
Promon beskytter i prinsippet ethvert program eller app på Windows PC (alt etter Windows 2000 SP4), Windows Phone, Windows RT (tablet), OSX, iOS og Android.
Promon Shield beskytter i dag apper eller programmer hos mer enn 2 millioner sluttbrukere. Det unike med Promons teknologi er at den integrerer beskyttelsen i programmer og apper. På den måten kan brukeren få en beskyttet/sikker bruk av programmet eller tjenesten, selv om enheten er ubeskyttet eller infisert. Promon Shield kjører som en del av, og beskytter, appen på klientsiden.

Kontaktinformasjon

Folker den Braber 
Telefon: 22 02 11 32

www.promon.no

promon

S

Sem & Stenersen Prokom AS er et solid og lønnsomt selskap med offentlig sektor som største kundegruppe. Våre viktigste forretningsområder er eSkjema, selvbetjenings- og portalløsninger. Over 200 kommuner og fylkeskommuner bruker i dag våre elektroniske løsninger, flere av dem tilbyr innbyggerne pålogging med BankID til selvbetjenening og innsyn i egne saker.

www.prokom.no

+47 22 98 31 00

post@prokom.no 

Universitetsgata 8,
Postboks 6900, St. Olavs plass 
N-0130 OSLO

Sem & Stenersen Prokom

Signicat (tidligere Kantega Secure Identity) er en ledende leverandør av online identitetstjenester i Norden

Signicat leverer online identitetstjenester til kunder innenfor offentlig og privat sektor, med virksomhet i og utenfor Norge. Vårt flaggskipsprodukt er den ledende nordiske identitetstjenesten Id.signicat. Signicat ble etablert i 2006 som Kantega Secure Identity, en spin-off fra Kantega. Fra 20.august 2007 skifter Kantega Secure Identity navn til Signicat, samtidig som selskapet fisjoneres ut som en frittstående enhet.

Tjenesten Id.signicat gjør det enkelt å sikre tilgang til nettsider og ressurser med BankID og andre eID-løsninger. Kundene bruker Id.signicat til en rekke forskjellige formål, inkludert nettbank, online låneavtaler, signering av tilbud og kjøp, og sterk autentisering av kunder og ansatte.

Erfaringsmessig kan våre kunder få opp en løsning for BankID med bruk av Id.signicat i løpet av få dager.

Som en del av konsulentselskapet Kantega har Signicat vært involvert i utvikling av løsninger for BankID siden 2002. Vi ser på BankID som en av de viktigste infrastruktursatsningene i IT-Norge på lang tid, og det er derfor naturlig for oss å videreføre partnerskapet med BankID inn i det nye selskapet. Vi ønsker å bidra til å øke utbredelsen av BankID gjennom å tilrettelegge for nye og spennende anvendelser. Partnerskapet  med BankID er en viktig faktor for å realisere dette.

Signicat tilbyr også rådgivning og konsulenttjenester til kunder. Vi er spesialister på digital identitet, og kan bistå med analyse av forretningsprosesser, teknisk arkitektur og design, sikkerhetsgjennomganger og implementasjon.

Kontaktinformasjon

www.signicat.no

Gunnar Nordseth
Adm.dir

Telefon +47 930 60 408

gunnar.nordseth@signicat.com

 

Arne Vidar Haug
Business Manager

Telefon +47 930 60 304

arne.vidar.haug@signicat.com

signicat

SPAMA inngikk avtale om BankID Partnerprogram i 2005.

 

SPAMA er et selskap med spesiell kompetanse innenfor bank- og finans. Bedriften ble etablert i 1952. 

 

Kontaktinformasjon

Systek har vært sentrale i utviklingen av BankID og har hatt designansvar og testansvar for BankID FOI for BBS siden 2001. Systek var dermed også en av de aller første som inngikk en avtale med BankID-samarbeidet. Øyvind Apelland, direktør Tillitstjenester i BBS, er meget fornøyd med hva Systek har utrettet og anser Systek som et av Norges fremste PKI-miljøer.

Innføringen av BankID og PKI-baserte tjenester åpner for helt nye muligheter for integrerte forretningsprosesser innen alle deler av næringslivet og offentlig sektor. Dette gir også nye utfordringer med tanke på hvordan dere som skal lage nye tjenester virkelig får den gevinsten dere ønsker å oppnå.

Systek er en partner som er opptatt av å få fram denne gevinsten og våre erfaringer fra utvikling av PKI-baserte plattformer og tjenester siden 1998 har gjort oss i stand til å være med hele veien fra planleggingsfasen til full verdikjedetest av den ferdige tjenesten!

Systeks løsninger er basert på enkelhet og brukervennlighet og vi kan meget raskt sette opp elektroniske skjemaer som oppfyller juridiske krav og krav til ELMER-standarden for brukervennlighet.

 

Våre løsninger kan sømløst integreres med NOARK-baserte systemer og systemer med andre, standardiserte grensesnitt. Brukeren kan autentiseres med BankID og andre PKI-løsninger og skjemaer med vedlegg kan signeres digitalt.

Vi bruker i så stor grad som mulig produktifiserte løsninger som utvikler seg over tid slik at dere kan innføre BankID og PKI-baserte tjenester i en framtidsrettet, tjenesteorientert arkitektur som kan endre seg i takt med bedriftens utvikling.
 
Systek ble etablert i 1980 og har arbeidet med PKI-løsninger siden 1998 og har vært med på utviklingen av PKI-plattformer som Ericsson MCP, Telenor Mobil Handel og felles operasjonell infrastruktur for BankID i BBS. Vi har også utviklet ferdige e-handelsløsninger og lansert mange mobile handelstjenester.
 
Systeks kundeportefølje inkluderer de største aktørene i Norge innen industri, telekom, bank/finans og offentlig sektor. Systek er et "Sun Autorisert Java Senter" og har også lang erfaring med Microsoft og .NET- baserte prosjekter.

Kontakt oss for en uforpliktende gevinstvurdering. Vi lager også gjerne demonstrasjoner som er tilpasset din bedrift!

Kontaktinformasjon

 
Bjørn Sloth,
Markedsansvarlig 
 
+47 909 52 228
+47 951 30 207
 
Systek

T

Triolink Programvare er et salgsverktøy utviklet for motorbransjen. Første versjon av programmet ble lansert i 2001. Det er lagt vekt på brukervennlighet, funksjonalitet og effektivitet.

Systemet kan brukes av merkeforhandlerne og inkluderer da automatisk innlesning av prislister. Det finnes en rimeligere utgave dersom systemet kun skal brukes til salg av brukte kjøretøy.

U

Umoe Consulting leverer tjenester og løsninger til bank/finans, offentlig sektor, handel, oljeindustri, shipping og havbruk m.fl. Våre kontorer i Bergen, Oslo og Stavanger besitter mennesker med et bredt spekter av kompetanse i de mest anvendte teknologier og it-relaterte kompetanseområder. 

Umoe Consulting ser på BankID som et klart vekstområde med stort nyttepotensiale og mange spennende muligheter for forretningsutvikling. Vi har tro på BankID som en sentral faktor/modul i mange systemer og bedrifter i fremtiden og satser derfor tungt på området. Kompetansen vår på BankID spenner over prosjekterfaring, brukerstedsinnføring, sikkerhet, systemintegrasjon og rutineverk.

Andre områder hvor Umoe Consulting har omfattende erfaring, er:

  • Business Intelligence
  • Rådgivning, herunder it-ledelse, anskaffelsesprosesser, analyse, systemdesign og systeminnføring
  • Systemutvikling
  • SAP

Umoe Consulting har vært etablert i Bergen siden midten av 80-tallet, da som selskapet IDC. Tidlig på 90-tallet gikk selskapet inn i ECSoft Norge (ECSoft Group Plc). I 2001 kjøpte de ansatte i Bergen ut virksomheten og dannet Ulriken Consulting. Selskapet har siden da vært preget av solid kvalitet, god kompetanse og god økonomi. Nettopp av disse grunnene ønsket Umoe seg inn på eiersiden i begynnelsen av 2006. UmoeIKT eier i dag ca.51 % av Umoe Consulting, og vil i tiden fremover innfusjonere andre Umoe-eide konsulentselskap.

Kontaktinformasjon

www.umoeconsulting.no

Stian Petersen
Seniorkonsulent

+47 55 33 60 20
+47 97 58 53 60
stian.petersen@umoeconsulting.no

umoe

Uni Pluss AS leverer moderne programvare for eiendomsforvaltere.  

Vi er en av landets fremste leverandører av økonomisk og administrativ programvare for eiendomsforvaltning. 
Programmet Uni Eiendom har oppnådd en dominerende markedsposisjon blant studentsamskipnadene i Norge, og systemet brukes videre av sykehus, kommuner, boligbyggelag, og private eiendomsforvaltere.  Vi tilbyr oversiktlig og intuitiv programvare for administrasjon av utleie av boliger og næringslokaler.

 

På portalen www.boligtorget.no presenteres boliger for leie på nett. Data synkroniseres automatisk med Uni Eiendom, og Uni Eiendom fungerer som web-publiseringsverktøy for portalen.

Uni Eiendom bygger på Uni Micros www.unimicro.no anerkjente økonomiprogram, Uni Økonomi V3, og er basert på moderne teknologi. Våre medarbeidere har høy kompetanse og lang erfaring innen software, utvikling, eiendomsforvaltning og økonomistyring – dette gjenspeiles i programvaren.

 

Våre kunder i samskipnadsmarkedet håndterer tusenvis av leieavtaler hvert år. Det er av avgjørende betydning for administrasjon og økonomi å ha effektive rutiner for håndtering av leieavtaler. Vi tilbyr en løsning hvor leieavtaler lastes opp til brukerens side på www.boligtorget.no, og hvor studenten kan signere denne med sin PersonBankID.

Ved bruk av BankID for signering av leieavtaler oppnår studentsamskipnadene store fordeler, ikke minst ved at både svarprosent og hastighet på signering av avtaler øker.

En digital signatur i en elektronisk avtale er like bindende som en skriftlig signatur på papir - og leiekontrakten er juridisk bindende. Studenten kan sitte på en internett-cafe hvor som helst i verden og vite med sikkerhet at hun har fått bolig på studiestedet ved semesterstart.

Både studenten og studentsamskipnaden er således tjent med å bruk av BankID ved signering av leieavtaler.

Kontaktinformasjon

www.unipluss.no

Bjørn Davidsen
Adm.dir

Telefon:  5508 9002

Mobil:      9828 4502

bjorn@unipluss.no

V

Firmabeskrivelse VikingWeb AS ble stiftet i 2011 og er i dag en av Norges ledende leverandører av nettbutikker, bygget på Magento. Vårt kjerneområde er e-handel, men vi er også spesialister innen integrasjonsprosjekter og programvareutvikling. I 2013 ble vi godkjent av Norsk Forskningsråd og Innovasjon Norge som forskningsbedrift. Selskapet består i dag av over 20 engasjerte ansatte, vi har kontorer sentralt i Oslo. Din nettbutikk – vår business Vår spesialkompetanse: - Magento (verdens raskest voksende e-handel plattform) - Integrasjon mellom IT systemer - nyutvikling av programvare etter kundens behov. Våre målgrupper: Vår typiske kunde er en etablert bedrift i Norge som er misfornøyd med mulighetene ved eksisterende nettbutikk og fleksibiliteten til sin leverandør, de har alle til felles at de tar e-handel seriøst.

Kontaktinformasjon

www.vikingweb.no

Markus R Sæther
VP - Marketing & Sales

Telefon: +47 957 47 870

Software Innovation ASA har 10.05.05 inngått avtale om BankID Partnerprogram. Konsulentdelen av selskapet ble skilt ut til Visiti 1.1.2009.   

 

Kontaktinformasjon

Visma er en av Nordens ledende leverandører av programvare og tjenester knyttet til økonomi og administrasjon. Visma forenkler og gjør virksomhetsprosesser elektroniske innenfor både privat og offentlig sektor. Våre kunder er alt fra små gründerbedrifter til mellomstore og store virksomheter.

Om Visma

Visma er et selskap basert på nordisk kultur og nordiske prosesser. Våre produkter og tjenester bygger på tradisjonen med effektive arbeidsrutiner kombinert med høy levestandard og sosial trygghet. Her ligger en sterk konkurransekraft.

Vårt mål er alltid å gi et grunnlag for vekst og lønnsomhet i kundebedriftene enten vi fører regnskap, bemanner, kurser eller digitaliserer forretningsprosesser.

Visma i innenfor offentlig sektor

Visma leverer virksomhetskritiske løsninger til offentlig sektor. Våre løsninger forenkler administrative prosesser og arbeidsprosesser knyttet til tjenesteproduksjon. Vi leverer løsninger primært til kommuner, fylkeskommuner og til helsesektoren.

Våre fagsystemer, økonomisystemer, lønns- og personalsystemer og våre løsninger for håndtering av alt fra innkjøpsprosesser frem til fakturering, dekker alle behov en moderne offentlig virksomhet møter. I samarbeid med våre kunder er vi opptatt av å arbeide med å digitalisere prosesser og tilfredsstille publikums krav om å kunne møte virksomheten på Internett.

Våre kunder skal oppnå betydelige gevinster ved å samarbeide med Visma, i form av moderne arbeidsprosesser, nyskapende samhandling og bedre tjenester for publikum.

Konkurransegjennomføringsverktøy (KGV) fra Visma

Effektiviserer og kvalitetssikrer offentlige anbud og konkurranser.

Innføring av elektroniske innkjøp og elektroniske forretningsprosesser i offentlig sektor er et viktig element i det offentlige fornyingsarbeidet. Målsettingene fra Direktoratet for forvaltning og IKT (DIFI) har vært å tilby hensiktsmessige funksjonalitet til både store og små offentlige virksomheter. Verktøyene skal bidra til forenklet gjennomføring av offentlige anskaffelsesprosesser gjennom tilrettelegging for standardisering og gjenbruk av informasjon. Løsningen skal også gjøre det enklere å etterleve lov om offentlige anskaffelser og ny forskrift om offentlige anskaffelser.

Med konkurransegjennomføringsverktøyet (KGV) fra Visma blir det nå enklere for statlige og kommunale innkjøpere å gjennomføre anbudskonkurranser på en korrekt og effektiv måte. KGV kan benyttes for innhenting av tilbud ved mindre anskaffelser og for helelektronisk gjennomføring av alle typer store anskaffelser. Det er i den forbindelsen at vi har implementert støtte for BankID.

Løsningen er et Internettbasert verktøy (On Demand – tjeneste) som understøtter alle de prosedyrene som det er tillatt å benytte ved offentlige anskaffelser. Verktøyet gjør det mulig å etterprøve alle ledd i anskaffelsesprosessen, noe som vil føre til økt gjennomsiktighet.

Kontaktinformasjon

www.visma.no

Tore Bråteng
Salgsleder ehandel

+47 995 83910
tore.brateng@visma.no

Jostein Hårdnes
Salgssjef Region Øst

+47 40 00 55 03
Jostein.Hardnes@visma.no


Sentralbord: +47 46 40 40 00

W

Førstevalg for kvalitetsbevisste.
Dette er visjonen til Webstep og vi retter den mot både kunder og konsulenter. Vi leverer tjenestene våre til kunder som bruker IT som et middel for å nå sine mål, enten dette er i form av kommersiell suksess eller som effektive, offentlige tjenesteleveranser. Vi leverer på tvers av sektorer og er mer enn 220 ansatte fordelt på fire byer.
Webstep har leveransekraft og leveranseevne gjennom godt drevne avdelinger. Vi har tre separate avdelinger i Oslo og avdelingskontorer i Bergen, Stavanger og Trondheim. Selskapet har bred kundeportefølje, fornøyde kunder og dokumentert gode resultater over tid.
Webstep har over tid vist evne til vekst og omstilling, slik at vi i gode og dårlige tider har vokst og utviklet selskapet videre.  Kundehistorikken vår viser at vi oftest etablerer langvarige kunderelasjoner basert på opplevelse av å få det lille ekstra – hele tiden.

 

Kontaktinformasjon

Petter Tønnessen
Forretningsutvikler/rådgiver

Mobil: + 47 452 555 33
www.webstep.no

Websystemer AS inngikk partneravtale 11. mars 2009.

Websystemer AS er en programvareleverandør til eiendomsmegler- og bemanningsbransjen, og leverer nettbaserte fagapplikasjoner til blant annet PRIVATMegleren (eiendomsmegling) og ISS Personalhuset (bemanning).

Websystemer satser på BankID for å kunne utnytte mulighetene ved elektronisk signering på internett, og undersøker områder som elektronisk budgivning og signering av elektroniske timelister på nett.

Kontaktinformasjon

www.websystemer.as

Pål Havnevik
BankID ansvarlig

+47 55 50 85 80
paal.havnevik@websystemer.as