BankID gjør livet enkelt

Tilfredsheten med BankID er høy. 82 prosent av brukerne mener BankID gjør livet enkelt, ifølge en måling fra Kantar TNS.

BankID Norge måler tilfredsheten med BankID i et representativt utvalg i befolkningen over 15 år hvert halvår.

82 prosent tilfredse brukere er på nivå med målingen for ett år siden. Ca halvparten gir toppscore til BankID, mens svært få er helt misfornøyde.

Den høye tilfredsheten er likevel ingen hvilepute for selskapet. BankID må oppfattes som enkelt å bruke, samtidig som det er trygt. I et landskap der tjenestene for identifisering og signering blir enklere, må også BankID tilpasse seg.

- BankID må bli enda enklere fremover for å imøtekomme brukernes forventninger. Vi  utvikler nå en app som kan erstatte kodebrikken, og vi ser på hvordan vi kan fjerne passordet i BankID og benytte biometri i steden, sier Jan Bjerved i BankID Norge.