BankID blir lilla!

BankID-logoen endrer farge fra blå til lilla. Endringene skjer ikke over natten, og ny og gammel logo vil leve side om side en god stund inn i 2020.

29. oktober 2019

BankID har skyhøy tillit i befolkningen etter 15 år med sikker og enkel identifisering og signering på nett. Lillafargen bevarer tilliten og trygghetsfølelsen til BankID. Navn og DNA-merke beholdes som før, men både font og illustrasjonsunivers justeres for å styrke tilhørigheten mellom alle merkevarene i Vipps AS.

- Den nye BankID-logoen er varmere og mer leken. Blå var fint da vi brukte BankID til nettbank, men nå er BankID blitt vår favoritt-ID som vi bruker til alt, sier Tonje Foss Kløve, merkevareansvarlig i Vipps.

I fjor sommer fusjonerte BankID, BankAxept og Vipps. Oppussingen av BankID-logoen er ikke bare en logoendring, men et steg på veien mot å revitalisere BankID som en digital merkevare.

- Som selskap jobber vi for å gjøre betaling og identifisering så trygt og enkelt at folk tar i bruk tjenestene oftere og til flere ting. Vi vil snart lansere en egen BankID-app, og det føles veldig riktig å gjøre dette i en nyere og mer moderne drakt, sier Tonje.

Hent nye logoer her