Ny BankID-logo

BankID-logoen endrer farge fra blå til lilla. Endringene skjer ikke over natten, og ny og gammel logo vil leve side om side en god stund.

29. oktober 2019

BankID har skyhøy tillit i befolkningen etter årevis med sikker og enkel identifisering og signering på nett. Lillafargen bevarer tilliten og trygghetsfølelsen til BankID. Navn og DNA-merke beholdes som før, men både font og illustrasjonsunivers justeres for å styrke tilhørigheten mellom alle merkevarene i Vipps AS.

- Den nye BankID-logoen er varmere og mer leken. Blå var fint da vi brukte BankID til nettbank, men nå er BankID blitt vår favoritt-ID som vi bruker til alt, sier Tonje Foss Kløve, merkevareansvarlig i Vipps.

I fjor sommer fusjonerte BankID, BankAxept og Vipps. Oppussingen av BankID-logoen er ikke bare en logoendring, men et steg på veien mot å revitalisere BankID som en digital merkevare.

- Som selskap jobber vi for å gjøre betaling og identifisering så trygt og enkelt at folk tar i bruk tjenestene oftere og til flere ting. Vi vil snart lansere en egen BankID-app, og det føles veldig riktig å gjøre dette i en nyere og mer moderne drakt, sier Tonje.

Hent nye logoer her