Tilgjengelighet
BankID med app skal være tilgjengelig for alle, også de som trenger hjelpeverktøy av ulike slag for å bruke BankID. Vi følger standardene, men jobber hardt for å bli ekstra gode på tilgjengelighet. Har du innspill, så vil vi gjerne høre fra deg som bruker verktøy til daglig. Send apputvikler Asgeir en melding hvis du ser forbedringsmuligheter.
BankID-app med skjermleseren Talkback på Android 12
Benytter du BankID-app på Android 12 med skjermleser-verktøyet Talkback, kan det oppstå problemer med opplesningen hvis du har enkelte apper installert. Vi er i dialog med leverandør og forhandler av komponenten for å få dette løst så raskt som mulig.
Løsningen er inntil videre å skru av andre apper som ligger under Tilgjengelighet før du skal bruke BankID-appen. På Samsung går du til:
- Innstillinger
- Tilgjengelighet
- Installerte apper
- Skrur av apper som står som "På"