Kom raskt i gang

Usikker på hvordan du starter? Les vår korte guide om hvordan du enkelt kommer i gang med å bruke BankID.

Min BankID

Du kan enkelt endre passord eller sjekke status på din BankID ved å logge inn her.


Mest vanlige spørsmål

  • Hvordan endrer jeg passord?

    Har du glemt passordet må du kontakte banken din for å lage et nytt. Har du DNB eller Nordea, kan du også logge inn for å få nytt foreløpig passord.

    Husker du passordet og vil bytte, logg inn på Min BankID og sett nytt passord, eller start en pålogging med BankID og velg "Endre passord" i menyen øverst til høyre i BankID-ruta.

  • Kan jeg signere elektronisk på vegne av bedriften?

    Ja! På samme måte som du signerer en avtale med penn på vegne av bedriften din i dag, kan du benytte din personlige BankID når du signerer elektronisk. Elektronisk signering er likestilt med fysisk signatur. Har du signaturrett i bedriften i dag, kan du også signere elektronisk med egen BankID på vegne av bedriften.

  • Hvordan sperrer jeg min BankID?

    Du sperrer din BankID ved å ta kontakt med banken du har BankID fra. Ta kontakt med banken med en gang du mistenker at passord og kodebrikke er på avveie, så sperres BankID med det samme. Du kan også enkelt bytte passordet på Min BankID på bankid.no.

  • Hvordan får jeg BankID-app?

    Flere banker tilbyr kundene sine å bruke BankID-app som et alternativ til den fysiske kodebrikken. Har du BankID fra følgende banker kan du nå laste ned og ta i bruk BankID-app. Har du en bank som støtter appen, kan du aktivere den med BankID eller BankID på mobil. I enkelte banker kan du i tillegg aktivere appen med koder på SMS og e-post.

    Last ned BankID-app for iOS og Android, og se hvordan innlogging med app fungerer.

Se alle spørsmål og svar

Sikkerhet og personvern

Hva er egentlig BankID?

Ønsker du å benytte BankID på ditt nettsted?

Ønsker du å tilby kundene dine BankID for enkel og trygg innlogging på ditt nettsted? Her får du mer informasjon om tjenesten og hvordan du kommer i gang.