Min BankID
Mest vanlige spørsmål
-
Hvordan endrer jeg passord?
Har du glemt passordet må du kontakte banken din for å lage et nytt.
Husker du passordet og vil bytte, logg inn på Min BankID og sett nytt passord, eller start en pålogging med BankID og velg "Endre passord" i menyen øverst til høyre i BankID-ruta.
-
Hva om jeg skal bytte telefon eller SIM-kort?
Du kan fint bytte mobiltelefon uten at det skjer noe med BankID på mobil. BankID på mobil følger SIM-kortet og ikke mobiltelefonen. Hvis du bytter SIM-kort må du opprette BankID på mobil på nytt fra nettbanken din. Kontakt banken din hvis du trenger hjelp.
-
Hvor får jeg BankID?
BankID får du i banken din. Bankene har ansvaret for å utstede, informere om og gi brukerstøtte til sine kunder når det gjelder BankID. Vennligst ta kontakt med banken din for å få BankID. Du kan henvende deg til kundeservice i banken eller bestille BankID i nettbanken din.
-
Hvem kan gi meg BankID på mobil?
Du aktiverer BankID på mobil selv i nettbanken på noen minutter. De fleste banker og operatører tilbyr BankID på mobil.
Sjekk om du har rett SIM-kort og abonnement. Klikk på BankID på mobil og ta testen. Bestill nytt SIM-kort fra operatør hvis det er nødvendig. Gå deretter til nettbanken for å aktivere BankID på mobil. Se hvordan du gjør det i noen av bankene her.
-
Er det noen regler for hvordan passordet må være?
Passordet må bestå av minst 6 tegn og maks 255 tegn. Lager du et nytt passord, må det være minst 8 tegn. Det skilles ikke på store og små bokstaver.
Ønsker du å benytte BankID på ditt nettsted?
Ønsker du å tilby kundene dine xID for enkel og trygg innlogging på ditt nettsted? Her får du mer informasjon om tjenesten og hvordan du kommer i gang.