Klikk her for å søke i ofte stilte spørsmål.

Jeg får ikke min xID til å fungere, hva gjør jeg?

Jeg får ikke min xID til å fungere, hva gjør jeg?

Auda! Hvis du ikke får til å bruke din xID, kan du prøve følgende:

  • Er du innlogget med xID på vårt nettsted, www.bankid.no/xid/? Hvis du er det, ligger problemet hos nettstedet du forsøker å bruke xID på. Du kan fremdeles bruke din xID andre steder.
  • xID vil ikke fungere dersom du har problemer med din BankID. Du kan raskt sjekke om din BankID fungerer.
  • Har du tillatt bruk av informasjonskapsler (cookies) i nettleseren din? Informasjonskapsler er et av mange elementer vi bruker for å kjenne igjen din xID. Tillater du ikke informasjonskapsler i nettleseren din, vil du ikke kunne bruke din xID med denne nettleseren.

Dersom dette ikke hjelper deg, kan du kontakte en av våre kundeveiledere ved å bruke kontaktskjemaet nedenfor, så vil vi ta kontakt på e-post.